اموزش بارداری

اموزش بارداری و بچه داری

اموزش بارداری

اموزش بارداری و بچه داری

هفته بیست و هشتم بارداری

هفته بیست و هفتم بارداری به پایان رسید و وارد هفته جدید شدیم ،در طول هفته بیست و هشتم بارداری چشم نوزاد در نهایت باز می شود. چشم ها آبی هستند. با این حال، رنگ همیشه آبی نیست. قبل از کار،  ممکن است رنگ خود را به سبز، قهوه ای یا هر رنگ دیگر تغییر دهند. علاوه بر این، در این مرحله از حاملگی، موهای سر و مژه شروع به رشد سریع تر می کنند.

این ممکن است باعث ناراحتی مادر شود. وزن نوزاد افزایش می یابد زیرا چربی در حال جمع شدن است. علی رغم این واقعیت، وزن کودک از قبل افزایش می یابد. در این مرحله وزن نوزاد حدود ۱ کیلوگرم ۱۰۰ گرم است.

 

در هفته بیست و هشتم بارداری حتی اگر یک زن احساس تغییرات بزرگی در بدن او نداشته باشد، لازم است که از یک دکتر بازدید کرده و معاینه شود. این بهتر است که کمتر از ۱ بار در هر ۱۰ روز انجام شود. این دوره زمانی است که یک مادر آینده نیاز به انجام بسیاری از آزمونها دارد. به غیر از آزمایش های مرتب که از اولین روزهای بارداری انجام می شود، ارگانیسم و خون باید برای حضور آنتی بادی، مقدار آهن در خون و حساسیت به گلوکز مورد آزمایش قرار گیرد. لازم است به تدریج بافت استخوانی کودک قوی تر شود.

برای انجام این کار، یک زن باید مصرف ویتامین ها یا قرص هایی را که حاوی کلسیم یا هر نوع دیگر از جمله “مواد مخدر” است، آغاز کند. همچنین می توانید با پزشک مشورت کنید و از بیهوشی بپرسید که برای شما مناسب است و می تواند در طول فرایند کار استفاده شود.

هفته بیست و هشتم بارداری و جنین

هفته بیست و هشتم بارداری و جنین

اگر دوره بارداری به آرامی ادامه یابد، رشد جنین در هفته بیست و هشتم بارداری ادامه خواهد یافت. وزن نوزاد جایی بین ۹۰۰ گرم است. تا ۱٫۱ کیلوگرم ارتفاع نوزاد جایی بین ۳۸ تا ۳۹ سانتی متر است. بافت استخوانی به سرعت در حال افزایش است. با تشکر از اینکه سلولهای برونکسی در ریه ها وجود دارد، کودک در حال حاضر قادر به نفس کشیدن خودش است.

 

جنین همچنان به تدریج وزن می کند. از آنجایی که بافت سلولی زیر پوستی ایجاد می شود، پوست به تدریج پاشیده می شود. همانطور که جنین بزرگتر می شود، فضای کم و کمتری برای حرکت آن وجود دارد. به تدریج، تمام فضای رحم را پر می کند. گرچه فضای کمی وجود دارد، جنین همچنان به طور فعال حرکت می کند.

با گذشت زمان، جنین به یک رژیم خاصی که بر اساس آن خواب و بیدار می شود، مورد استفاده قرار می گیرد. این رژیم مانند رژیم یک انسان معمولی است که زاده شده و زندگی اش را می کند.

 

اسهال درهفته بیست و هشتم بارداری

اگر اسهال یک خانم در هفته بیست و هشتم بارداری نگران کننده باشد و هیچ دلیل جدی برای نداشته باشد یا به پزشک دسترسی نداشته باشد، باید با شرایط خاصی که می تواند بارداری را نجات دهد و به سلامتی او خطری نرساند نرساند باید نکته های زیر را رعایت کند.

 

• اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی مایعات حاوی قند و نمک را بنوشید. بهترین نوشیدنی ها در این دوره آب معدنی هستند. برای تعیین اینکه مایعات کافی برای بدن وجود دارد، باید رنگ ادرار را کنترل کنید. رنگ نور زرد و بافت شفاف یک قانون است.

• همچنین شما باید به یک رژیم غذایی بپیوندید که شامل خوردن مقادیر کوچک است. شما می توانید رشته فرنگی، برنج، و موز داشته باشید. غذاهای شور در این مورد مکمل خوبی برای رژیم هستند. غذاهای تند و یا چرب، میوه های خشک و شیر نباید در هر مورد مصرف شود. اما غذای نشاسته، هویج پخته یا آب پز، گوشت بدون چربی و ماست توصیه می شود.

• شما باید داروهایی را مصرف کنید که در دوران بارداری مانع از آن نیستند و علل بیماری را مطرح می کنند. شما نباید داروهای خود را به خصوص در دمای بالا و یا وجود خونریزی داشته باشید.

اسهال در دوران بارداری به تقریبا همه افراد اتفاق می افتد، اما با وجود این، اکثر مادران باردار نمی دانند که چه کاری باید انجام دهند. نکته اصلی این است که نگران نباشید، اما به آرامی علل بیماری را بررسی کنید و اگر تب، استفراغ و حالت تهوع وجود نداشته باشید، درمان می تواند در خانه باشد. اما برای بازدید از متخصص زنان و زایمان، مراقبت از بارداری توصیه می شود.

اندازه شکم در هفته بیست و هشتم بارداری

اندازه شکم در هفته بیست و هشتم بارداری

همانطور که شکم بزرگتر می شود، پوست شروع به کشیدگی می کند. این روند معمولا با خارش همراه است. به عنوان یک نتیجه، نوار های قرمز و بعد از آن بر روی پوست ظاهر می شود. این قسمتها به مدت بقیه زندگی شما با شما باقی خواهند ماند.

 

به منظور کاهش و جلوگیری از گسترش طولانی، زن باید به طور منظم از وسایل مخصوص برای این موارد استفاده کند. امروزه بسیاری از چیزهای مختلفی وجود دارد که به جلوگیری از کشش کمک می کند. این می تواند کرم ها، پماد ها و ژل ها یا روغن های طبیعی متفاوت باشد.

 

 اگر ما هفته بیست و هشتم بارداری را طبق این قاعده “رمزگشایی” کنیم، آن برابر با ماه هفتم بارداری خواهد بود. شکم تبدیل به چنان بزرگ شده است که مرحله تشخیص حاملگی را سخت تر می کند. در حال حاضر سه ماهه سوم بارداری است. این به این معنی است که شما به زودی نوزادتان را میبینید کودک آماده شدن برای تولد است و مادرش به زودی او را ببیند.

بررسی سونوگرافی در هفته بیست و هشتم بارداری

بررسی سونوگرافی در هفته بیست و هشتم بارداری

در طی تمام دوران بارداری، تنها ۳ تحقیق سونوگرافی اجباری انجام شده است. در برخی موارد، یک استثنا ممکن است ساخته شود. اینها مواردی هستند که چنین مطالعاتی بیشتر به دلیل شرایط خاص و توصیه های پزشک انجام می شود. در هفته بیست و هشتم بارداری، ۲ تحقیق انجام شده است و پیش بینی می شود. به عنوان مثال، تحقیق سوم در هفته ۳۲ بارداری یا در مرحله ۸ ماه انجام می شود.

 

با این حال، اگر فکر می کنید لازم است یک بار دیگر به کودک نگاهی بیندازید، ببینید که چگونه او انجام می دهد، جایی که او در آن قرار دارد، هر گونه پاتولوژی وجود دارد، هر زمان که می خواهید، می توانید تحقیقات فراوانی انجام دهید. با این حال، تمام زنان قادر به درک اطلاعات بصری در مانیتور نیستند. در اینجا یک دکتر می تواند به شما کمک کند. پزشک که انجام تحقیقات را انجام می دهد، همه چیز را که روی مانیتور می بیند به شما می گوید.

 

تست های لازم در هفته بیست و هشتم بارداری

 

در هفته بیست و هشتم بارداری، به غیر از آزمون های اولیه که از همان ابتدای بارداری ساخته اید، باید آزمایش های بیشتری انجام دهید. اینها، برای مثال، آزمایش هایی برای تشخیص آنتی بادی در خون هستند و اطلاعات در مورد سطح قند در خون دریافت می کنند. این آزمایشها اقدامات پیشگیرانه است. مواردی وجود داشت که در آن خون مادرانی که تا به حال نوزاد خود را به دنیا نیاورده بودند یک عامل منفی تعیین شد.

 

در هفته بیست و هشتم بارداری برای کنترل سطح آهن، به اصطلاح هموگلوبین و قند در ارگانیسم مادر آینده لازم است. این امر باعث ایجاد کم خونی و دیابت ناشی از وضعیت حاملگی می شود. برای انجام این کار، وقتی به پزشکی متخصص خود مراجعه می کنید، باید نمونه هایی از خون و ادرار را با خود داشته باشید. پیش از این یک زن باردار یک متخصص بیماریهای زنان یک بار در ماه بازدید کرده. حالا او نیاز دارد که متخصص زنان خود را دو بار بیشتر بپرسد – دو بار در ماه.

رحم در هفته بیست و هشتم بارداری

این نه تنها شکم است که در هفته بیست و هشتم بارداری بزرگتر می شودبلکه اندازه رحم زن باردار نیز بزرگتر می شود. رحم در جایی که در ابتدای بارداری قرار دارد، دیگر قرار ندارد. این در حال حاضر ۸ سانتی متر بالاتر از ناف و ۲۸ سانتی متر بالاتر از سمفیز ناحیه شکم است. با این حال، این اندازه نهایی رحم نیست. این تا پایان بارداری بزرگتر خواهد شد. همانطور که جنین رشد می کند، رحم نیز بزرگ میشود.

 

اگر یک زن در هفته بیست و هشتم بارداری احساس تشنج رحم کند، او نباید نگران باشد. این ها انقباضات آموزشی هستند. به عبارت دیگر، این انقباضات دوره ای رحم است. مانند انقباضات، به عنوان یک قاعده، طولانی نیست و بدون درد هستند. با این حال، اگر چنین انقباضی هایی برای مدت زمان بسیار طولانی و با تخلیه همراه باشد، ضروری است که فورا با پزشگ خود تماس بگیریم و برای جلوگیری از هر گونه عوارض احتمالی کمک بگیریم.

تولد زودرس در هفته بیست و هشتم بارداری

تولد زودرس در هفته بیست و هشتم بارداری

در هفته بیست و هشتم بارداری ، چنین مواردی است که یک کودک تصمیم می گیرد به دنیا می آید این خطرناک نیست زیرا در این مرحله کودک به اندازه کافی برای زنده ماندن و ادامه زندگی در خارج از بدن مادر است. در موارد زایمان زودرس در این مرحله، موارد مرگ نادر است. اکثر موارد زایمان زودرس هموار می شوند و نوزاد دارای شانس بالایی برای زنده ماندن است.

 

با توجه به فن آوری های مدرن، نوزادانی که به زودی متولد می شوند، فرصتی برای زنده ماندن دارند، زیرا عملکرد حیاتی آنها می تواند با کمک وسایل خاصی برای مدت زمان لازم مورد حمایت قرار گیرد.

 

اگرچه زایمان زودرس می تواند به راحتی و به نوزاد آسیب برساند، اما برای مادر بسیار مضر است. چنین مواردی مانند term labor نامیده می شود. از آنجا که ارگانیسم مادر هنوز به طور کامل برای کار آماده نیست، احتمال عوارض وجود دارد. لیستی از عوارض شامل پارگی های گردنی از اندازه های مختلف، پارگی زودرس غشاء، گذرگاه های مادر که آماده نیستند. همچنین خونریزی وجود دارد که ممکن است نه تنها در طول کار، بلکه پس از فرآیند نیز رخ دهد.

احساساتی که توسط مادر در هفته بیست و هشتم بارداری تجربه می شود

در هفته بیست و هشتم بارداری، مادر کودک می تواند خودش را تحت کنترل خود نگه دارد. همانطور که نوزاد رشد می کند، حرکات رخ می دهد اغلب و آنها بیشتر قابل درک است. این به ویژه در زمان زمانی که کودک است، اتفاق می افتد. مادر آینده می تواند یک زندگی جدید را درون خود احساس کند.

 

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند زمان نگهداری نوزاد را کنترل کنید و حتی زمان و تعداد این دوره ها را در یک دفترچه یادداشت کنید. کودک هر ۶ دقیقه یک بار حرکت می کند. به طور معمول، یک نوزاد در داخل رحم مادر شروع به حرکت در شب، زمانی که بدن مادر آرام تر است.

 

حرکات او آرام کردن نوزاد و خوابیدن است. علاوه بر این، هنگامی که سطح گلوکز در ارگانیزم مادر بالا می رود، یک کودک واکنش نشان می دهد. افزایش سطح قند توسط مادر که در حال خوردن است، ایجاد می شود. هنگامی که یک زن تحریک و یا استرس را تجربه می کند، کودک نیز شروع به حرکت بیشتر فعالانه می کند. دلیل این افزایش سطح آدرنالین خون است.

درد و گرفتگی عضلات در هفته بیست و هشتم بارداری

هفته بیست و هشتم بارداری با احساسات دردناک تر نسبت به گذشته همراه است. همانطور که قبلا گفته شد، این دوره زمانی است که نه تنها نوزاد شما، بلکه رحم نیز به طور قابل توجهی بزرگتر می شود. شما شروع به احساس درد در ناحیه پشت می کنید. این اتفاق می افتد به این دلیل که حمایت از مفصل و پیازها نرم تر می شود و مرکز گرانش شما به دلیل شکلی بزرگتر تغییر می کند.

چنین درد هایی مانند یک نتیجه از رحم است که بر روی عصب سیاتیک فشار می آورد. در نتیجه، این ممکن است نه تنها در درد در پشت، بلکه درد در زانو و استخوان باشد. به طور معمول، این درد های ناخوشایند و خود به خودی قوی یا تیز نیستند. اگر چنین درد هایی با زمان ضعیف نباشد و بسیار شبیه انقباض های شدید باشد، لازم است لزوما با پزشک خود تماس بگیرید. این ممکن است مورد تولد زودرس باشد.

 

همچنین توجه به درد در ناحیه کمر شکم ضروری است. به خصوص، اگر آنها با استفراغ، حالت تهوع یا سوزش همراه باشند. این علائم معمولا بعد از خوردن چیزی اتفاق می افتند. در این مورد، لازم است به دکتر بروید.

 

مشکلی که مادران آینده با آن مواجه هستند، تورم است. برخی از زنان به آن توجه زیادی نمی کنند، برخی دیگر توجه می کنند. آنها همیشه به این که در آینه نگاه می کنند، توجه می کنند و متوجه می شوند که آنها در یک جفت کفش نمی توانند پا کنند. هیچ چیز برای ترس نیست که تورم آنقدر شدید باشد.

 

با این حال، اگر تورم بسیار شدید باشد، شما باید با پزشک خود مشورت کنید و میزان آب مصرفی که در هر روز می خورید را کاهش دهید تا پیامد منفی نباشد. همچنین، نیاز به حفظ وزن خود را تحت کنترل ثابت وجود دارد.

 وزن زنان باردار در هفته بیست و هشتم بارداری

در ۷ ماهه بارداری سرعت افزایش وزن به شدت افزایش می یابد. در این دوره یک زن باید تا ۵۰ گرم در روز یا حداکثر ۳۰۰ گرم در هفته وزن به دست آورد. در طول دوران بارداری، کنترل دقیقا همان چیزی است که یک خانم می خورد، لازم است از آنجایی که او نه تنها خودش را تغذیه می کند، بلکه کودک خود را نیز تغذیه می کند. نیاز به کنترل وزن وجود دارد. شما باید به طور منظم خودتان را وزن کنید. در طی دوران بارداری یک زن باید از ۸ تا ۱۰٫۵ کیلوگرم برسد.

 

پیشنهاد ما:دانلود فایل صوتی:ناگفته های خطرات دوران بارداری

 

تغذیه در هفته بیست و هشتم بارداری

تغذیه در هفته بیست و هشتم بارداری

در طول هفته بیست و هشتم بارداری، زن نباید فراموش کند که او نه تنها خودش را تغذیه می کند، بلکه کودک که درون آن رشد می کند. دررژیم، تمام نیازهای یک مادر و کودک او مورد توجه قرار گرفته است. هر عنصر مانند رژیم غذایی کاملا درک شده است و یکی از اهداف آن بارداری و روند کار آسانتر است.

با توجه به این رژیم غذایی، لازم است شما ۵-۶ بار در روز بخورید. به طور کلی، در روز، یک زن باردار باید غذا مصرف کند. اولویت باید به غذاهایی که ارگانیسم را با ویتامین ها و میکرو ارگانیسم های مفید به ارمغان بیاورد، داده شود.

بخش عمده ای از این کالری ها در نیمه اول روز باید به ارگانیسم یک زن باردار منتقل شود. توصیه می شود که بعد از ساعت نه بعد از ظهر غذا بخورید. اگر شما یک میان وعده سبک دارید می توانید یک استثناء ایجاد کنید. به عنوان مثال، میوه ها – سیب، نکتار و یا یک سالاد سبزیجات سبک و با یک روغن گیاهی

علاوه بر اینها، نیاز به کاهش در غذاهای حاوی کربوهیدرات ساده وجود دارد. آنها به افزایش وزن و تولید گلوکز در ارگانیسم یک زن کمک می کنند. تولید گلوکز بالا ممکن است منجر به دیابت شود. همه اینها، در نهایت، ممکن است بارداری و روند کار را پیچیده تر کند. چنین کربوهیدرات هایی مانند شکلات، سیب زمینی، غذاهای نشاسته ای و شیرینی وجود دارد.

 

پیشنهاد مقاله:نقش و اهمیت تغذیه در دوران بارداری

 

تخلیه در هفته بیست و هشتم بارداری

تخلیه در هفته بیست و هشتم بارداری همانند شما در طول دوره بارداری بوده است. دارای رنگ ملایم و شیرین و بوی تند هستند ،اگر تخلیه به خون شبیه باشد، باید فورا به پزشگ بروید. تخلیه ممکن است از رنگ های مختلف، از رنگ قرمز به رنگ مشکی باشد. آنها همچنین ممکن است سازگاری متفاوت داشته باشند. در اکثر موارد، مانند تخلیه نیز با درد در ناحیه کمر شکم همراه است. این تخلیه ممکن است در مورد زایمان زود هنگام صحبت کند.

 

رابطه جنسی در هفته بیست و هشتم بارداری

بسیاری از پزشکان اشاره می کنند که داشتن رابطه جنسی در هفته ۲۸ بارداری کاملا خوشایند است. آنها می گویند این دقیقا زمان برای داشتن رابطه جنسی است. هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید به کودک آسیب برساند. برای یک مادر آن منبع عاطفی مثبت اضافی خواهد بود. مهمترین چیز این نیست که بر روی شکم فشار نیاورید.

هفته بیست و هشتم بارداری و خطرات آن

در سه ماهه اول، خطر سقط جنین وجود دارد، ارگان های اصلی نوزاد هنوز تشکیل نشده اند و مسافر احتمالا از علائم ناخوشایند سم زدگی عاجز می شود. در سه ماهه سوم خطر ابتلا به زایمان زودرس وجود دارد.

اما جهت اصلی تصمیم گیری باید به نظر پزشک متخصص زنان باشد، زیرا او در مورد تمام عوارض حاملگی خود آگاه است و از مشکلات احتمالی آگاه است. پیش از این پزشک متخصص زنان ممکن است از یک تجزیه و تحلیل اضافی یا یک سونوگرافی استفاده کند تا نهایتا تمام اضطراب را از بین ببرد.

 

تروما در هفته بیست و هشتم بارداری

• آسیب های احتمالی ممکن است رخ دهد زیرا یک زن در حال حاضر کمی ناهموار است و هماهنگی حرکت ها یکسان نیست. دلیل آن آب بیش از حد در ارگانیسم و وزن است.
• به علت فقدان آهن در ارگانیسم احتمال کم خونی وجود دارد؛
• تورم پاها دوباره به خود یادآوری می کند.

توصیه های زنان برای هفته بیست و هشتم بارداری

۱٫ در هفته بیست و هشتم بارداری، حرکات کودک را باید شمارش کرد. یک کودک باید حدودا ۱۰ بار در عرض یک ساعت حرکت کند. اگر تعداد بسیار پایین تر باشد، باید به پزشک مراجعه کنید.
۲٫ اگر بستگان و دوستانتان متوجه شوند که شما خیلی ضعیف هستید یا احساس ضعف می کنید و دائما سرگیجه را احساس می کنید، آزمایش خون را انجام دهید تا میزان آهن در خون مشخص شود.
۳٫ خوردن میوه های خشک، آجیل، عسل، کران بری یا هر محصول دیگر که حاوی آهن است.
۴٫ مراجعه کنید به مادران آینده. در آنجا شما از لحاظ جسمی و اخلاقی برای فرآیند کار آماده خواهید شد. سپس، در صورت شروع روند، شما را وحشت زده نخواهد کرد.

بارداری دو قلو درهفته بیست و هشتم بارداری

بارداری دو قلو درهفته بیست و هشتم بارداری

هنگامی که هفته بیست و هشتم بارداری می آید، یک زن ممکن است آرام شود و نگران تولد زودرس نباشد. حتی اگر این اتفاق بیفتد، خطر بزرگ برای نوزادان وجود نداردو وزن هر کودک حدود ۱ کیلوگرم است.

در هفته بیست و هشتم بارداری، یک زن بیشتر در مورد فرایند کار فکر می کند. این واقعیت که شما ۲ نوزاد را به دنیا می آورید، این روند را حتی بیشتر ترسناک می کند. در موارد بارداری چند ساله زن اغلب روش سزارین را پیشنهاد می کند. به هر حال، شما باید در خلق و خوی خوب باشید، زیرا موفقیت روند کار بستگی به خلق و خوی شما دارد.


منبع: سلام مادر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.