اموزش بارداری

اموزش بارداری و بچه داری

اموزش بارداری

اموزش بارداری و بچه داری

هفته بیست و نهم بارداری

در هفته بیست و نهم بارداری بدن نوزاد  به توسعه و کشف فرصت های جدید ادامه می دهد. بدن برای کنترل دما یاد گرفته  است، به علت رشد فعال لکوسیت ها و پلاکت ها، پروتکل ایمنی بدن یک کودک شروع به تشکیل می دهد. هفته بیست و نهم بارداری توسعه بافت های چربی جنین در حال حاضر یک فرایند خودتنظیم است که با آن بدن نوزاد در حال حاضر مقابله می کند. در طول این دوره، توسعه مینای دندان کودک اتفاق می افتد که هنوز در لثه های کودک پنهان است و در حال شکل گیری فعال هستند.اگر در مورد هفته هفته بیست و هشتم بارداری  اطلاعات ندارید حتما مطالعه کنید.

 

وزن نوزاد در هفته بیست و نهم بارداری نزدیک به ۱ کیلوگرم ۲۵۰ گرم است. کودک در حال حاضر بزرگ و قوی است، فعالیت شدید خود را افزایش می دهد. کودک تلاش می کند حرکت و فعالانه موقعیت در شکم مادر را تغییر دهد، اما در حال حاضر آن بسیار ساده نیست. شکم مادر تنگ می شود، بنابراین حرکات و هل دادن نوزاد واضح تر و قوی تر می شود.

 

وضعیت سلامت زنان در این مرحله از توسعه می تواند به طور قابل توجهی بدتر شود. تمایل به طور مداوم به توالت می شود ، یبوست، ضعف تنفس و خستگی در مادر انتظار می رود. این به دلیل این که جنین در حال حاضر نسبتا بزرگ است و تمام فضا در رحم را اشغال می کند. زن احساس می کند در معده، و همچنین تمام اعضای داخلی شکم فشرده است.

 

احساس جدید دیگری برای زنانی که هفته بیست و نهم بارداری احساسات ناخوشایند در نوک سینه ها دارند. این به خاطر فعالیت فعال هورمون پرولاکتین است که مسئول تولید شیر در پستان یک زن است. هفته بیست و نهم بارداری- ۷ ماه و یک هفته است باید به یاد داشته باشید که ماه مامایی ۲۸ روز است.

 

در هفته بیست و نهم بارداری چه اتفاقی  افتاده است؟

در هفته بیست و نهم بارداریچه اتفاقی  افتاده است؟

کودک به طور فعال برای تولد آماده می شود. تمام اعضای خود در حال تکمیل تمام مراحل تشکیل هستند. مغز استخوان کودک شکل گرفته و پایدار است. ترکیب خون کودک هر روز با موفقیت تصحیح می شود و نزدیک به محدوده طبیعی تنظیم می شود.

 

کلیه ها هم اکنون به خوبی کار می کنند و فعالیت خود را به طور فعال انجام می دهند. کودک حدود ۵۰۰ میلی لیتر ادرار را در مایع آمنیوتیک آزاد می کند. سیستم گوارش توسعه یافته است و در حال حاضر با اولین غذا مقابله می کند. شاخه های مخاطی در حفره بینی کودک به آرامی تمیز می شوند.

 

پوست کودک درست شده و از مقادیر زیادی از روغن تمیز می شود، باقی مانده به طور کامل ناپدید می شود. تمام هفته های بعد از زایمان کودک به طور فعال رشد می کند. در حال حاضر، وزن بدن حدود ۱ کیلوگرم ۲۵۰ گرم است. با متوسط ارتفاع ۳۸ سانتی متر.

 

احساسات در هفته بیست و نهم بارداری

 

همانطور که قبلا ذکر شد، احساسات مادر باردار در این مرحله از بارداری به طور قابل توجهی بدتر می شود. سوزش شدید ممکن است به دلیل این واقعیت باشد که کودک بزرگ فشار بر اندامها و فشارهای مکرر را مختل می کند. مو در سر کودک در حال حاضر ظاهر می شود ، همچنین می تواند باعث سوزش شود.

 

کودک رشد می کند همچنین بر روی یبوست و احساس فشار در شکم تاثیر می گذارد. در هفته بیست و نهم بارداری یک بار سنگین در قلب یک زن وجود دارد، متابولیسم تقویت کار خود را، که به نوبه خود منجر به افزایش شدت عرق می شود. در ارتباط با تنگی نفس، تمرینات تنفسی برای زنان باردار توصیه می شود.

 

مهم است که رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید، در غیر این صورت مادر ممکن است احساس خستگی کند. به عنوان یک نتیجه – سرگیجه، تهوع، کم خونی، ضعف، ، و سایر علائم ناخوشایند. این به خاطر این واقعیت است که کودک به طور فعال مواد مغذی را از مادر می گیرد، بدن خود را فراهم می کند. خواب در شب مشکل می شود، موقعیت راحت برای خواب یافتن بسیار دشوار است. برای مقابله با این وضعیت، می توانید با قرار دادن بالش در زیر پاها یا عقب استفاده کنید.

 

در طول بارداری بسیار مهم است که به خوبی بخوابید. این تاثیر مثبتی بر سلامت کلی یک رشد و رفتار زن و کودک دارد. خودتان را با کارهای خانه پربار نکنید، در حال حاضر بهترین کار مراقبت از کودک است. ما نباید فراموش کنیم که در این زمان تورم در زنان باردار بسیار خطرناک است. برای جلوگیری از آن، شما باید پاها باید کمی بالاتر از سر باشد. همچنین لازم است که خود را در غذاهای خوشمزه و شیرین محدود کنید. مهمترین چیز در رژیم غذایی، میوه و سبزیجات تازه است.

درد در هفته بیست و نهم بارداری

درد در هفته بیست و نهم بارداری

در برخی از مناطق در این مرحله از بارداری، درد های مختلف کاملا طبیعی است. بنابراین افزایش وزن نسبتا شدید و وزن کودک به این نتیجه می رسد. این سنگینی غیرمعمول باعث ایجاد فشار روی پاها، پشت و گردن می شود، همچنین نمی تواند مقاومت سنگین را به همراه داشته باشد و بنابراین می تواند منجر به ناراحتی و کمر درد شود.

با این حال، درد هایی وجود دارد که هنجار نیستند و به عنوان یک دلیل برای دیدن یک پزشک دوباره می روند. به عنوان مثال، سردردهای مکرر، درد در انسداد، التهاب هموروئید یا درد ناشی از ادرار.

یکی دیگر از دلایل درد طبیعی استخوان های لگن، درد ناحیه شکم، ناحیه لگن، آماده سازی طبیعی بدن برای زایمان است. استخوان به تدریج گسترش می یابد و این کاملا طبیعی است.

لازم است توجه ویژه ای به درد شکمی داشته باشیم – البته در دوران بارداری به خصوص ناخوشایند است، البته اگر از لگن قوی کودک نباشد. لازم است زنگ هشدار را بشنوید و در صورت درد شکم همراه با تب یا خونریزی همراه باشد باید به پزشک اطلاع دهید.

شکم در هفته بیست و نهم بارداری

شکم در هفته بیست و نهم بارداری

در هفته بیست و نهم بارداری، شکم زن باردار به شدت افزایش می یابد. با این مشکل جدیدی روبرو می شود اینها شامل اولویت اصلی – خارش ناخوشایند همراه با کشش طبیعی پوست است.

خارش ممکن است دارای ویژگی آلرژیک باشد. در این مورد ممکن است قرمزی روی پوست، تحریک یا بثورات داشته باشد. پوست در طول بارداری به انواع مواد مصنوعی و مواد شوینده حساس است. آلرژن می تواند در غذا باشد. لازم است رژیم غذایی خود را بررسی کنید و در مورد جایگزینی هر محصول با پزشک خود مشورت کنید. اغلب، در این مرحله از بارداری، زنان شروع به احساس تنگی در شکم می کنند. نگران نباشید، یک کودک فقط سکسکه می کند!

رحم در هفته بیست و نهم بارداری

در هفته بیست و نهم بارداری، رحم در حال حاضر بزرگ است و بیش از سمفیز پوبیس ۳۰ سانتی متر است. وزن و شدت آن احساس می شود. طبیعی است که از گرفتگی در این منطقه احساس کنید.

تخلیه در هفته بیست و نهم بارداری

• در طول این دوران بارداری خطر ابتلا به زودرس وجود دارد، بنابراین شما باید بسیار دقیق از ماهیت ترشح مراقبت کنید. هر گونه تغییر در رنگ، قوام و یا مقدار ترشحات واژن یک دلیل برای اطلاع پزشک است. 
• بی اشتهایی در ترشحات خون شاهد تهدید جداسازی زودرس انقباض جفت می باشد که باعث ایجاد زودرس می شود. 
• گاهی اوقات خون بر روی حوله های بهداشتی می تواند از خونریزی مقعدی باشد. 
• آب بی آب و بی بو از ناهنجاری واژن – یک دلیل برای بازدید فوری به بیمارستان است. شاید مایع آمنیوتیک نشت کند این مایع معمولا بی بو، شفاف است، می تواند بوی کمی شیرین داشته باشد. برای تعیین مایع آمنیوتیک در خانه شما می توانید یک آزمایش خاص در یک داروخانه خریداری کنید، اما بهتر است با دکتر مشورت کنید. 
• در طول این دوران بارداری، هموروئید می تواند در حال حاضر ظاهر شود (ترشح روشن یا زرد از پستان). این طبیعی است. سعی نکنید قبل از شستشو از پستان استفاده کنید، نوک سینه ها را تحریک نکنید.

ارتباط جنسی در هفته بیست و نهم بارداری

ارتباط جنسی در هفته بیست و نهم بارداری

رابطه جنسی حتی در دوران بارداری کاملا طبیعی و حتی مفید برای زن باردار است. در بسیاری از موارد اشاره شده است که برای زنان دارای رابطه جنسی در مراحل بعدی، زایمان بسیار راحت است. استثنائات مواردی است که جنس مخالف است. اگر بارداری هماهنگ نیست، احساس درد یا ناراحتی دیگر احساس می شود، سپس در هفته بیست و نهم بارداری ، بهتر است از رابطه جنسی اجتناب کنید.

 

تجزیه و تحلیل در هفته بیست و نهم بارداری

 

هر خانم باردار باید به طور منظم به متخصص زنان خود مراجعه کند. در هر بازدید، دکتر یک بازرسی استاندارد را انجام خواهد داد – او وزن خواهد کرد، فشار را بررسی می کند، گوش می دهد و موقعیت شکم را اندازه گیری می کند، موقعیت فوندوس رحم را تعیین می کند، تحلیل های لازم را تعیین می کند.

برای جلوگیری از هر گونه مسائل و شک و تردید در مورد سلامت کودک شما باید تمام تجزیه و تحلیل تجویز را در زمان مناسب انجام دهید. همچنین، در این دوره، با اختیار پزشک، می توانید لگد و اختلالات کودک را شمارش کنید. این روش نظارت کمک خواهد کرد تا مطمئن شوید که بچه خوب است و او در رحم مادر حس خوبی دارد.

 

پیشنهاد ما:دانلود فایل صوتی:ناگفته های خطرات دوران بارداری

 

سونوگرافی درهفته بیست و نهم بارداری

سونوگرافی درهفته بیست و نهم بارداری

سونوگرافی در این دوره ضروری است تا اطمینان حاصل شود که وضعیت نوزاد، جفت و زن باردار خودش خوب است. اندازه جنین، وضعیت جفت، وضعیت و مقدار مایع آمنیوتیک، اندازه و موقعیت رحم، و همچنین سایر اطلاعات مهم تعیین می شود. سونوگرافی ساده ترین و بدون درد ترین روش برای شناسایی تمام اطلاعات لازم است. علاوه بر این، معاینه سونوگرافی نه تنها مفید، بلکه همچنین دلپذیر است. پس از همه، این یکی دیگر از دلایل نگاه کردن به کودک شما تشکیل شده است.

برای کسانی که قادر به شناسایی جنس کودک نبوده اند – سونوگرافی در هفته بیست و نهم بارداریحاملگی می تواند این اطالعات را با ۱۰۰٪ اطمینان بیان کند. در صورت تمایل، شما می توانید یک عکس بگیرید.

 

رژیم غذایی و غذا در هفته بیست و نهم بارداری

در هفته بیست و نهم بارداری، اساسی ترین وظیفه مادر باردار یک رژیم صحیح و متعادل است. این زن دارای یک ارگانیسم جدید است، برای رشد و توسعه مناسب که نیاز به انواع مختلف مواد مغذی و مواد معدنی لازم است.

 

اگر رژیم غذایی نامناسب و متنوع باشد، کودک سعی خواهد کرد خودش را بپوشد. به همین دلیل است که پس از بارداری و زایمان برخی از مادران از دندان های بد، مو، رنگ پوست، بیماری استخوان، ستون فقرات و غیره رنج می برند.

 

شما باید مواد غذایی حاوی کلسیم را به رژیم خود اضافه کنید. کودک به عنوان مادر به آن نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که پروتئین را در مقدار مناسب استفاده کنید، بیشتر آن در گوشت وجود دارد.

غذاهای سوخته شده، دودی، غذای سرخ شده باید محروم شوند یا کاهش یابد. آنها آب بدن را حفظ می کنند، که منجر به ادم می شود. لازم است خوردن اسفناج، چغندر، ، جو، گندم سیاه و غلات دیگر. این محصولات هموگلوبین را افزایش می دهد که بر وضعیت کلی زنان باردار تأثیر می گذارد.

برخی افراد فکر می کنند که شکلات نیز قادر به افزایش هموگلوبین است. این کامل نیست تنها چیزی که می تواند افزایش یابد تعداد کالری در بدن است. سبزیجات تازه تر که حاوی فیبر هستند. این مانع از یبوست می شود. همچنین، آب باید به اندازه کافی مصرف کنید.

افزایش وزن در هفته بیست و نهم بارداری

وزن یک زن باردار که توسط متخصصین زنان در هر بازدید از او بررسی می کنند. و اگر یک زن باردار بیشتر از آن برسد، خطرناک خواهد بود. وزن در دوران بارداری باید بسیاردقیق باشد. در صورتی که یک زن ۱۱ تا ۱۱٫۵ کیلوگرم وزن داشته باشد، در هفته بیست و نهم بارداری طبیعی است. در این مدت زنان باردار معمولا در حدود ۳۰۰ گرم در هفته به دست می آورند.

اگر این ارقام بسیار بالاتر از حد معمول باشد، پزشک شما یک رژیم را توصیه می کند که رعایت آن منافع مادر آینده و کودک است.

زایمان درهفته بیست و نهم بارداری

گاهی اوقات اتفاق می افتد که هفته بیست و نهم بارداری زودرس می تواند شروع شود. نوزادان نارس پس از زایمان مراقبت و توجه ویژه ای دارند، اما طب مدرن برای این کار آمادگی کامل دارد و هر کاری که ممکن است انجام شود، به طوری که کودک باید زندگی کند و سالم باشد.

 

بدن کودک در این سن آماده برای وجود مستقل است، تمام اعضای بدن به اندازه کافی توسعه یافته اند تا اجازه زندگی کامل را به کودک بدهند. نکته اصلی این است که شما تبدیل به یک مادر می شوید، و تمام مشکلات همراه با آن ناچیز خواهد بود و در نهایت از بین خواهد رفت.

در نهایت اتفاق می افتد که دکتر عمل سزارین را در این مرحله از بارداری بدون ترس برای سلامتی نوزاد اعمال می کند، زیرا ادامه حاملگی امکان پذیر نیست و تنها به جنین آسیب می رساند.

 

پیشنهاد مقاله:علائم و نشانه های شروع زایمان و تحمل درد آن

 

خطرات در هفته بیست و نهم بارداری

شایعترین خطرات در انتظار یک زن در هفته بیست و نهم بارداری عبارتند از:

• ادرار بسیار مکرر 
• اختلالات در فشار، ضعف، تنگی نفس؛ 
• خطر زایمان زودرس این به خاطر این واقعیت است که در این دوره ناسازگاری ایمنی پدر و مادر نوزاد ممکن است رخ دهد؛ 
• تخلیه خونین که نه تنها برای این دوره بسیار خطرناک است، بلکه همچنین در دوران بارداری بسیار خطرناک است. 
• چاقی، ادم به عنوان یک نتیجه – چالاکی، بی دست و پا.
تمام جنبش ها باید بسیار مراقب باشند. اگر حداقل یکی از نشانه های بالا وجود دارد، شما باید با دکتر مشورت کنید.

توصیه های زنان در هفته بیست و نهم بارداری

مهمترین توصیه هایی که باید در طول هفته بیست و نهم بارداری انجام شود:

• شما باید منظمی، بدون حرکت اضافی تیز آرام و بدون عجله نیست. کفش راحت باید ترجیح داده شود، فقط کفش صاف؛ 
• تا آنجا که ممکن است استراحت، هوای تازه، میوه و سبزیجات. فقط رژیم صحیح متعادل؛ 
• وزن خود را کنترل کنید به طور معمول، در یک ماه بدن باید حدود ۳۰۰ گرم به دست آورد. 
• دیگر کارهای متوسط، به طوری که عضلات برای تولد آماده می شوند.

بارداری دوقلو در هفته بیست و نهم بارداری

بارداری دوقلو در هفته بیست و نهم بارداری

برای مادر باردار دوقلو با هر هفته سخت تر می شود زیرا بچه ها شروع به افزایش وزن می کنند. در این دوره بدن نوزاد حدود ۳۷ سانتیمتر طول می کشد و هر ۱۲۰۰ گرم وزن دارد. در حال حاضر ممکن است تفاوت در وزن باشد – این بستگی به جنس فرزندان انتظار می رود.

شما هنوز هم باید بارداری بیش از یک هفته را تحمل کنید، و وزن شما در حال حاضر ۱۰-۱۱ کیلوگرم بیشتر از ابتدای این مدت است. درد در پشت، لگن، ستون فقرات، شدت درد در پاها دیده می شود. تمام قسمتهای بدن شما برای یک رویداد خوشحال از تولد آماده هستند.


منبع: سلام مادر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.