اموزش بارداری

اموزش بارداری و بچه داری

اموزش بارداری

اموزش بارداری و بچه داری

بارداری ناخواسته

پس از سالها برنامه ریزی دقیق و حساب و کتاب کردن ممکن است با یک تست مثبت بارداری، همه این برنامه‌ها به هم بریزد و شما با بارداری ناخواسته مواجه شوید. بهتر است بدانید که شما تنها نیستید و حدود نیمی از بارداری‌ها سالانه در آمریکا ناخواسته است. این اتفاق در سنین بالای 45 بیشتر اتفاق می‌افتد. واقعیت این است که بارداری ناخواسته تا زمانی که شما یائسه نشده اید احتمال دارد.
شما ممکن است با این خبر با طیف گسترده‌ای از احساسات از جمله عدم اعتقاد، خشم، ترس، وحشت، هیجان، خجالت همراه است.

اگر نمی‌دانید چه حسی دارید، طبیعی است

متخصصان معتقدند بارداری ناخواسته لزوما شما را به یک مادر بد تبدیل نمی‌کند. بنابراین سطوح پایینی از استرس خطرناک نیست به همین دلیل لازم نیست فکر کنید عواطف گوناگون شما در حال حاضر نمی‌تواند به جنین آسیب بزند. مطمئن باشید به تدریج این احساسات پایدار می‌شود.

 

بارداری ناخواسته

 

بارداری ناخواسته چرا اتفاق می‌افتد؟

واقعیت این است که کاندوم، قرص‌های کنترل قند خون، دستگاه‌های داخل رحمی (IUD) و سایر روش‌ها معمولا 80 تا 90 درصد مواقع موثر است. در مردان نیز استفاده از وازکتومی و قرص‌های پیشگیری می‌تواند تا یک درصد ناموفق بوده و همین موضوع باعث بارداری ناخواسته خانم شود.
اگر از روش‌های پیشگیری از بارداری درست استفاده نکنید احتمال بارداری ناخواسته شما افزایش می‌یابد. به عنوان مثال زمانی که کاندوم پاره می‌شود. در چنین مواردی ممکن است شما بخواهید از قرص روز بعد استفاده کنید. این قرص تا پنج روز بعد از رابطه جنسی می‌تواند از بارداری جلوگیری کند. اما اگر این اشکال را متوجه نشوید و از این دارو استفاده نکنید، احتمال بارداریتان بالاتر می‌رود.
از سوی دیگر برخی زنان به دلیل آنکه نابارور هستند فکر می‌کنند به هیچ عنوان باردار نمی‌شوند و در نتیجه مراقبتی انجام نمی‌دهند در حالی که در هر زمانی ممکن است خانم قابلیت بارداری داشته باشد.
اگر شما همچنان عادت ماهانه داشته باشید حتی اگر منظم نباشد باید از قرص‌های کنترل بارداری استفاده کنید چون همچنان این احتمال وجود دارد که شما باردار شوید.
محاسبه غلط روزهای ایمن برای رابطه جنسی نیز ممکن است منجر به بارداری ناخواسته شود. به همین دلیل باید حتما روز دقیق عادت ماهانه را بدانید.
استفاده نامنظم از قرص‌های ضد بارداری یا عدم دسترسی به قرص‌های ضد بارداری اضطراری از جمله دیگر عواملی هستند که می‌توانند منجر به بارداری ناخواسته شوند.
ناآگاهی برخی خانم‌ها از بدن خود نیز ممکن است در بروز بارداری ناخواسته موثر باشد. در صورتی که درباره رابطه جنسی و بدنتان اطلاعات کافی نداشته باشید احتمال بارداری ناخواسته بالاتر می‌رود.


علت بارداری ناخواسته چیست
 

هزینه بارداری ناخواسته

بارداری مرحله پرهزینه‌ای در زندگی است، ملاقات پزشک، آزمایش، سونوگرافی و زایمان همگی می‌توانند جزو هزینه‌های روتین بارداری و از جمله بارداری ناخواسته باشند. بنابراین داشتن بیمه درمانی می‌تواند خیالتان را از بابت هزینه‌های این بارداری راحت کند. شاید بیمه همسر شما بتواند مواردی که گفته شد را پوشش دهد و بتوانید از آن استفاده کنید.

بازگشت به سبک زندگی سالم در بارداری ناخواسته‌

درست است که بارداری ناخواسته شما را غافلگیر کرده است و شاید شما عادات غذایی یا سبک زندگی داشته‌اید که چندان سلامت نبوده است اما باید بدانید که هیچ وقت دیر نیست و به محض آنکه متوجه شدید باردار هستید باید این عادت‌های بد را کنار بگذارید. عادتهایی مانند استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی‌های الکلی باید بلافاصله متوقف شود. این مواد می‌توانند بر سلامت روان کودک تاثیر بگذارند. حتی داروهایی که پزشکان گوناگون برایتان تجویز کرده‌اند حالا و با تایید بارداری باید توسط پزشک بررسی شود چون ممکن است مصرف آنها در بارداری خطرناک باشد.

رژیم غذایی سالم با توجه به بارداری ناخواسته

متاسفانه بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند حالا که باردار هستند باید به جای دو نفر غذا بخورند اما این موضوع حقیقت ندارد.
اگر بارداری را با وزن طبیعی شروع کرده باشید در طول سه ماه اول بارداری حدود 2200 کالری در روز مصرف می‌کنید. در طول سه ماهه دوم و سوم احتمالا 300 کالری به این مقدار اضافه می‌شود.
باید مطمئن شوید که یک رژیم سالم و متعادل شامل مقدار زیادی میوه و سبزی تازه است. همچنین غذاها و نوشیدنی‌های خاصی هم هست که بهتر است در مصرف آنها تجدید نظر کنید که از جمله آنها میتوان به کافئین اشاره کرد که پزشکان کمتر از دو وعده در روز را توصیه می‌کنند.
همچنین باید از گوشت خام، تخم مرغ خام، پنیر نرم دوری کنید.

 

غذای مناسب دوران بارداری

ویتامین بخورید

علاوه بر دریافت مواد مغذی از رژیم غذایی، مصرف برخی ویتامین‎ها در زنان باردار توصیه می‌شود. مطالعات متعدد نشان داده است که اسید فولیک می‌تواند خطر نقایص مختلف زایمان را کاهش دهد. توصیه فعلی این است که روزانه 400 میکروگرم مصرف شود.

کنترل عواطف در بارداری ناخواسته

اینکه فهمیدید باردارید یک زمان عاطفی خاص است. این حتی در بارداری ناخواسته هم شکل و نمود دارد. شما در بارداری ناخواسته ممکن است احساسات مختلفی را تجربه کنید.
شاید اولین حستان، وحشت باشد. شاید هم احساس گناه کنید و فکر کنید لیاقت آن را ندارید. نگرانی و استرس از دیگر حس‌های معمول با شنیدن خبر بارداری است. گیج شدن، گریه کردن، غمگین شدن و حتی شاد بودن همگی عواطفی است که سراغتان خواهد آمد اما به خودتان سخت نگیرید. فراموش نکنید که هورمون‌های بارداری هم در این زمینه موثر هستند. حتی اگر هیچ احساسی نداشتید خودتان را اذیت نکنید و نگذارید احساس گناه روزهای قشنگ بارداری را برایتان خراب کند.

سراغ پزشک بروید

زمانی که در تست خانگی بارداری متوجه شدید جواب مثبت است، بهتر است همه چیز با با پزشک بررسی کنید. پزشک به شما کمک می‌کند بدانید در دوران بارداری چه چیز انتظارتان را می‌کشد. زمان آزمایش و سونوگرافی را نیز مشخص می‌کند. سعی کنید با دانستن روز اول آخرین دوره خود نزد پزشک بروید. این کار به تعیین زمان زایمان کمک می‌کند. هرچند آزمایش‌های بعدی ممکن است این زمان را تغییر کند.
 

بارداری ناخواسته و مراجعه به پزشک
 

حمایت همسر در بارداری ناخواسته

خوشبختانه در موضوع بارداری ناخواسته شما تنها نیستید و لازم نیست به تنهایی با آن روبه‌رو شوید. همسر شما این موضوع را درک می‌کند و کنار شما خواهد بود. فقط به خاطر داشته باشید که ممکن است او هم مانند شما نیاز به زمان داشته باشد تا خودش هم با این موضوع کنار بیاید. حمایت در این موارد بسیار بااهمیت است. دوستان، خانواده و زوج‌های دیگری که تجربه بارداری ناخواسته را داشته‌اند می‌توانند در این مسیر کمک زیادی به شما بکنند.

راه های پیشگیری از بارداری ناخواسته

همه ما از اتفاقات نامنتظر اجتناب می‌کنیم تا بتوانیم توانایی اداره زندگیمان را پیدا کنیم. بارداری ناخواسته در فهرست همین اتفاقات نامنتظر قرار دارد. اگر می‌خواهید از بارداری ناخواسته پیشگیری کنید موارد زیر را رعایت کنید:
اگر از نظر بارداری فعال هستید حتما از گزینه‌های پیشگیری از بارداری استفاده کنید یا از همسرتان بخواهید این کار را بکند.
در صورت داشتن رابطه جنسی محافظت نشده از قرص ضد بارداری اضطراری استفاده کنید.


منبع

ورزش در بارداری، به مناسب هفته ملی سلامت زنان

هیچ شکی نیست که دوران بارداری با تمام روزهایی که تا به حال تجربه کرده‌اید، متفاوت است. از ویار و حالت تهوع صبحگاهی گرفته تا مشکل خوابیدن به پهلو و خطرناک بودنش، همگی شرایط ویژه‌ای برای بدن زن باردار ایجاد می‌کنند که نیاز به مدیریت دارد. مراجعه به پزشک و دریافت رژیم غذایی و مکمل‌های مورد نیاز بدن، تنها بخشی از مدیریت شرایط جدید است؛ بخش دیگر که بسیار از زنان باردار آن را جدی نمی‌گیرند، داشتن تحرک کافی و انجام ورزش در بارداری است.

 هفته ملی سلامت زنان

امروز روز جهانی فعالیت جسمانی زنان،در هر زمان و در هرمکان است و این هفته، هفته سلامت ملی بانوان ایرانی است. به همین بهانه وقتش رسیده که یادآوری کنیم لازم نیست ورزش در بارداری را کنار بگذارید؛ بلکه می‌توانید به راحتی با پزشکتان مشورت کنید و با تایید او به پیاده روی در بارداری یا سایر ورزش‌های سبک بپردازید.
ممکن است باردار شدن باعث مشغول شدن فکرتان شده باشد و دلتان بخواهد کمی به سلامت روحتان هم برسید و آرامش پیدا کنید، در این صورت بعد از تایید پزشک متخصص، یوگا در بارداری برایتان مناسب خواهد بود. از تمرین‌های ساده شروع کنید یا به کلاس‌های معتبر یوگا در بارداری بروید.

برای انجام هر فعالیت جسمانی در دوران 9 ماهه حاملگی، باید و نبایدهای ورزش در بارداری را بدانید و از خودتان بیشتر مراقبت کنید. بعد از این مدت و تولد فرزندتان هم می‌توانید با وقفه لازم زمانی، دوباره سراغ ورزش کردن بروید و از خجالت بدنی که برای ترشح هورمون‌های شادی بخش و سلامت بیشتر به ورزش نیاز دارد، دربیایید. این هفته را برای خودتان و دوستانتان جشن بگیرید و لذت ببرید!


منبع

فشار خون در بارداری

فشار خون بالا و بارداری لزوما یک ترکیب خطرناک نیستند.  داشتن فشار خون در بارداری نیاز به نظارت دقیق دارد.اگر فشار خون بالا دارید، قرار ملاقات پیش از مواجهه با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی که بارداری خود را کنترل می کند، برنامه ریزی کنید. همچنین با سایر اعضای تیم مراقبت بهداشتی خود، مانند پزشک خانواده یا متخصص قلب، ملاقات کنید. آنها ارزیابی می کنند که چقدر فشار خون بالا را مدیریت می کنید و تغییرات درمانی را که ممکن است قبل از بارداری لازم باشد را در نظر بگیرید،سعی کنید مطالب مربوط بهنشانه های شروع زایمان را مطالعه کنید و برای بررسی این مشکل با سایت سلام مادر تا انتها همراه باشید.

انواع فشار خون در بارداری چیست؟

گاهی اوقات فشار خون بالا قبل از بارداری وجود دارد. در موارد دیگر، فشار خون بالا در دوران بارداری ایجاد می شود.

• فشار خون حاملگی زنان مبتلا به فشارخون بارداری دارای فشار خون بالا هستند که پس از ۲۰ هفته بارداری ایجاد می شود. پروتئین بیش از حد در ادرار یا سایر نشانه های آسیب اندام وجود ندارد. بعضی از زنان مبتلا به فشارخون بارداری در نهایت پره اکلامپسی را ایجاد می کنند.

• پرفشاری خون مزمن فشار خون بالا است که قبل از بارداری وجود داشت یا قبل از ۲۰ هفته حاملگی اتفاق می افتد. اما به این دلیل که فشار خون بالا معمولا علائم ندارد، ممکن است دشوار باشد که زمان شروع آن مشخص شود.

• پرفشاری خون مزمن با پرهاکلامپسی سوپاپ این بیماری در زنان مبتلا به پرفشاری خون مزمن قبل از بارداری رخ می دهد که موجب افزایش فشار خون بالا و پروتئین در ادرار و سایر عوارض مرتبط با فشار خون در دوران بارداری می شود.

• پره اکلامپسی زمانی اتفاق می افتد که فشار خون بالا پس از ۲۰ هفته بارداری ایجاد می شود و با علائم آسیب به سیستم های دیگر بدن مانند کلیه ها، کبد، خون و مغز همراه است. پره اکلامپسی درمان نشده می تواند منجر به عوارض جدی و حتی کشنده برای مادر و نوزاد، از جمله تشنج (اکلامپسی) شود. پیش از این، پره اکلامپسی تنها در صورتی تشخیص داده شد که یک زن باردار دارای فشار خون بالا و پروتئین در ادرار او بود. کارشناسان اکنون می دانند که ممکن است پره اکلامپسی بدون پروتئین در ادرار ایجاد شود.

چرا فشار خون بالا یک مشکل در دوران بارداری است؟

چرا فشار خون بالا یک مشکل در دوران بارداری است؟

فشار خون در بارداری خطرات مختلفی را شامل می شود:

• جریان خون به جفت کاهش یافته است. اگر جفت خون خون نداشته باشد، ممکن است نوزاد شما کمبود اکسیژن و مواد مغذی کمتری دریافت کند. این می تواند منجر به رشد آهسته (محدودیت رشد داخل رحمی)، وزن کم هنگام تولد یا تولد زودرس شود. نارسایی می تواند منجر به مشکلات تنفسی، افزایش خطر ابتلا به عفونت و سایر عوارض برای نوزاد شود.

• انقباض پلاستیکی پره اکلامپسی خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد که در آن جفت از دیواره داخلی رحم شما قبل از زایمان جدا شده است. انقباض شدید می تواند باعث خونریزی شدید شود که می تواند برای شما و نوزاد شما تهدید کننده زندگی شما باشد.

• محدودیت رشد داخل رحمی فشار خون بالا ممکن است منجر به کاهش رشد یا رشد کودک (محدودیت رشد داخل رحمی) شود.

• آسیب به اندام های دیگر شما. فشار خون بالا کنترل می شود و باعث آسیب مغز، قلب، ریه ها، کلیه ها، کبد و سایر اعضای اصلی می شود. در موارد شدید، این می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

• زایمان زودرس گاهی اوقات زایمان زود هنگام برای جلوگیری از عوارض بالقوه خطرناک زندگی در هنگام فشار خون در بارداری ضروری است.

• بیماری قلبی عروقی آینده. داشتن پره اکلامپسی ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی و قلب (قلب و عروق) آینده شما را افزایش دهد. خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در آینده بیشتر است اگر شما بیش از یک بار پره اکلامپسی داشته باشید یا به علت فشار خون در بارداری دچار زایمان زودرس شده اید.

چگونه می توانم بدانم  فشارخون در حاملگی دارم؟

چگونه می توانم بدانم  فشارخون در حاملگی دارم؟

نظارت برفشار خون در بارداری بخش مهمی از مراقبتهای قبل از زایمان است. اگر فشارخون مزمن دارید، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما این دسته ها را برای اندازه گیری فشار خون در نظر می گیرد:

• فشار خون بالا. فشار خون بالا یک فشار سیستولیک بین ۱۲۰ تا ۱۲۹ میلی متر جیوه (mmHg) و فشار دیاستولیک زیر ۸۰ میلی متر جیوه است. فشار خون بالا در طول زمان افزایش می یابد، مگر اینکه اقداماتی برای کنترل فشار خون انجام شود.
• پرفشاری خون مرحله ۱ فشار خون بالا در مرحله ۱ یک فشار سیستولیک است که از ۱۳۰ تا ۱۳۹ میلی متر جیوه یا یک فشار دیاستولیک بین ۸۰ تا ۸۹ میلی متر جیوه است.
• پرفشاری خون مرحله ۲ پرفشاری خون شدیدتر، فشارخون ۲ ساله فشار سیستولیک ۱۴۰ میلی متر و یا بالاتر است یا فشار دیاستولی ۹۰ میلی متر و یا بالاتر.

چگونه می توانم بدانم پره اکلامپسی دارم

علاوه بر فشار خون بالا، علائم و نشانه های دیگر پره اکلامپسی نیز شامل موارد زیر است:

• پروتئین بیش از حد در ادرار (پروتئینوری) یا علائم اضافی مشکلات کلیوی 
• سردرد شدید 
• تغییر در دید، از جمله از دست دادن موقت، بینایی تیره یا حساسیت به نور 
• درد شکمی بالایی، معمولا زیر شکم خود را در سمت راست قرار می دهد 
• تهوع یا استفراغ 
• سطح پلاکت ها در خون شما کاهش یافته (ترومبوسیتوپنی) 
• اختلال عملکرد کبدی 
• ضعف نفس، ناشی از مایع در ریه ها است

افزایش ناگهانی وزن و تورم  – به ویژه در صورت و دست – اغلب همراه با پره اکلامپسی است. اما آنها همچنین در بسیاری از حاملگی های طبیعی اتفاق می افتند، بنابراین افزایش وزن و تورم نشانه های قابل اعتماد از پره اکلامپسی نیستند.

آیا در هنگام بارداری مصرف داروهای فشار خون ایمن است؟

آیا در هنگام بارداری مصرف داروهای فشار خون ایمن است؟

بعضی از داروهای فشار خون در بارداری ایمن هستند اما مهارکننده های آنزیم تبدیل آنژیوتانسین (ACE)، انسداد گیرنده های آنژیوتنسین و مهار کننده های رنین به طور کلی در حین بارداری اجتناب می شود.

فشار خون بالا شما را در معرض خطر حمله قلبی، سکته مغزی و سایر عوارض مهم قرار می دهد. و این می تواند برای کودک شما خطرناک باشد. اگر برای کنترل فشار خون در حین بارداری نیاز به دارو دارید، ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما بهترین دارو را در مناسب ترین دوز تجویز می کند. مصرف دارو دقیقا همانطور که تجویز شده است. مصرف دارو را متوقف نکنید و یا دوز خود را تنظیم کنید.

برای آماده شدن برای بارداری باید چه کار کنم؟

 در دوران بارداری، شما اغلب مراقبت های بهداشتی خود را می بینید. وزن و فشار خون در هر مراجعه بررسی می شود و شما ممکن است نیاز به آزمایش های خون و ادرار را داشته باشید.

ارائه کننده مراقبت های بهداشتی شما نیز مراقب سلامت کودک شما نیز خواهد بود. سونوگرافی مکرر ممکن است برای ردیابی رشد و پیشرفت کودک شما استفاده شود. نظارت بر ضربان قلب جنینی ممکن است برای ارزیابی رضایت کودک شما مورد استفاده قرار گیرد. ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما همچنین می تواند نظارت بر حرکات روزانه کودک خود را داشته باشد.

سلام مادر

زایمان طبیعی و ناگفته ها

سلام مادر :زایمان طبیعی چیست؟به طور ساده، زایمان طبیعی در مورد تولد کودک به صورت طبیعی است. این شامل گذراندن کار و تحویل بدون هر نوع دارویی می شود، از جمله اپیدورال برای تسکین درد. زنان باردار که برای زایمان طبیعی انتخاب می کنند، اغلب با بارداری کم خطر مواجه می شوند و می خواهند سطح بالاتری از توانمند سازی را در تحویل کودک خود داشته باشند. زایمان طبیعی نیازمند این است که شما راحت هستید و کنترل کامل بر روند تحویل فرزندتان را انجام می دهید حتما مطالب مربوط بهعلائم و نشانه های شروع زایمان رامطالعه کنید.

مراحل زایمان طبیعی

همچنین به هنگام زایمان واژینال، زایمان طبیعی به طور معمول حدود ۱۴ ساعت طول می کشد، گرچه می تواند خیلی طولانی تر یا کوتاه تر باشد. به عنوان یک مادر انتظار، شما باید از ۳ مرحله زایمان طبیعی آگاه باشید، که در زیر شرح داده شده است.این اولین مرحله زایمان طبیعی است و به طور معمول، حدود ۶ تا ۱۰ ساعت طول می کشد (برای اولین بار زنان باردار). در مراحل اولیه انقباض سرویکال ، شما می توانید درد زایمان نرم و یا دراماتیک را تجربه کنید، در طی آن رحم از صفر تا سه یا چهار سانتی متر گسترش می یابد.

در مرحله دوم ، ممکن است درد های بیشتری از کار را تجربه کنید، زیرا رحم از ۴ تا ۷ سانتی متر گسترش می یابد. این مرحله در دوران اول زایمان حدود ۳ تا ۶ ساعت طول می کشد و نیمی از زمان تولد آنها بعد از تولد است.فاز نهایی انقباض گردنی، مرحله انتقال است که طی آن رحم از ۸ تا ۱۰ سانتیمتر گسترش می یابد. این مرحله به طور معمول از ۲۰ دقیقه تا حداکثر ۲ ساعت در طول زایمان اول طول می کشد و در طول تولد پس از آن به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

مرحله سوم زایمان طبیعی تنها پس از انقباض گردن رحم آغاز می شود و برای اولین بار بارداری حدود ۱٫۵ تا دو ساعت طول می کشد. در طول این مرحله، شما بیشترین فشار را در برابر فشار دادن کودک خود تجربه خواهید کرد و پس از آن افزایش نفس و خستگی همراه خواهد بود. شما همچنین درد شدید در اطراف ناحیه واژن خود را تجربه خواهید کرد، زیرا سر نوزاد شما در اطراف باز شدن واژن قرار می گیرد.

پیشنهاد مقاله:زایمان زودرس ،علائم و تشخیص آن همراه باهشدار

مزایای زایمان طبیعی

مزایای زایمان طبیعی

در حالی که زایمان طبیعی آزمایش بزرگی است که شما می توانید درد شدیدی را تحمل کنید، این مزایای بسیاری را شامل می شود:

• تکنیک های آرامش بخش مانند تمرین های تنفسی که در طول زایمان طبیعی یاد می گیرید، می توانند بعدا برای مقابله با افسردگی پس از زایمان یا برای مقابله با عوامل استرس زای مراقبت از کودک کمک کنند.
• همانطور که شریک زندگی شما بیشتر در روند زایمان مشارکت می کند، او یک پیوند عمیق تر با شما و کودک شما ایجاد خواهد کرد.
• با توجه به تماس فوری مادر با نوزاد پس از زایمان طبیعی، پیوند مادر و نوزاد بهتر است، به ویژه برای شستن شیر مادر آسان تر است. همچنین می تواند الگوهای خواب نوزاد، افزایش وزن و رشد مغز را بهبود بخشد.
در حالی که زایمان طبیعی دارای مزایای متعددی است، انتظار مادران نیز باید از معایب آن آگاه باشند، همانطور که در زیر آمده است:
• درد شدید : با وجود مزایای آن، تکنیک های کاهش درد طبیعی به طور کامل نمی توانند درد شدید را از بین ببرند، که ممکن است شما نتوانید تحمل کنید مخصوصا اگر عوارض مربوط به پزشکی یا بارداری را تجربه کرده یا کار طولانی داشته باشید.

عوارض زایمان طبیعی

در حالی که زایمان طبیعی بیشتر در معرض خطر است، معمولا عوارض رخ می دهد اگر شما:

• عدم پیگیری توصیه های متخصص پزشکی یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما.
• در صورت بروز هر گونه عوارض در هنگام زایمان، از مصرف دارو یا مداخلات پزشکی خودداری کنید.
چگونه آماده شدن برای تولد به طور طبیعی
برای افزایش شانس زایمان طبیعی، مهم است قبل از ورود به کار، آگاهی داشته باشید و آماده باشید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید آنها را آماده کنید:
• با پزشک یا متخصص زنان صحبت کنید.
قبل از انتخاب زایمان طبیعی، مهم است که با پزشک متخصص و مورد اعتماد خود صحبت کنید که آیا زایمان طبیعی شما برای شما امن است یا خیر.
• امکانات و محیط مناسب برای خدمت شما را انتخاب کنید.
این که آیا شما در منزل، مرکز تولد یا بیمارستان بوده اید، باید امکانات مناسب یا محیطی را انتخاب کنید، که در آن شما راحت می توانید از طریق زایمان طبیعی بیدار شوید.
• اطلاعات مربوط به زایمان طبیعی را بدست آورید.
خواندن محتوای آنلاین برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد تولد طبیعی. شما همچنین باید با هر دوست یا اعضای خانواده صحبت کنید که قبلا زاده شده است. شرکت در کلاس ها، که شما را در تکنیک های آرام سازی که در حین زایمان طبیعی مفید هستند عمل می کند، همچنین می تواند مفید باشد.
• روش های طبیعی برای کنترل درد را یاد بگیرید و تمرین کنید.
در هفته ها و ماه هایی که به تاریخ تحویل شما منتهی می شود، انواع مختلف تکنیک های مدیریت درد با شریک تجاری خود را یاد بگیرید و تمرین کنید. این شامل تکنیک هایی مانند ماساژ درمانی، ورزش های آرامش بخش و تنفس، آروماتراپی، رفلکسولوژی و غیره می باشد.

آیا زایمان طبیعی برای شماست؟

در حالیکه فقط یک متخصص پزشکی معتبر می تواند توصیه کند اگر شما برای تحویل طبیعی خود بروید، در اینجا چند اشاره گر است که نشان می دهد مناسب بودن شما برای زایمان طبیعی است:

• شما تنها یک کودک انتظار دارید و دوقلو یا چندتایی نیستید.
• شما در طول بارداری وزن اضافه وزن نداشته اید.
• شما آماده هستید که ۳۷ هفته کامل بارداری خود را طی کنید.
• شما در حال ورزش منظم هستید و با رژیم غذایی توصیه شده باردار گیر کرده اید.
• شما حمایت کامل خانواده یا دوستان خود را دارید.
• شما دارای سطح تحمل بالایی برای درد هستید.

چه مدت طول می کشد تا نوزاد به طور طبیعی بدنیا بیاید؟

هیچ زمان مشخصی برای زایمان طبیعی وجود ندارد و بین زنان متفاوت است. برخی از زنان باردار ممکن است از طریق کار چند ساعت طول بکشد، در حالی که کار برای دیگران می تواند کل روز یا حتی بیشتر طول بکشد.

چه چیزی باعث زایمان طبیعی می شود؟

چه چیزی باعث زایمان طبیعی می شود؟

زایمان طبیعی می تواند در میان زنان باردار و همچنین بین بارداری های اول و بعدی برای همین زنان متفاوت باشد. درد زایمان ممکن است برای زنان مختلف متفاوت باشد، و می تواند مانند گرفتگی قاعدگی برای بعضی دیگر یا گرفتگی اسهال برای دیگران احساس کند.

نکاتی برای رسیدن به کودک به طور طبیعی

در زیر لیست چند راهنمایی است که می تواند شانس خود را برای زایمان طبیعی بهبود بخشد:
• تمرکز بر تکنیک های آرامش و تمرینات تنفسی که یاد گرفته اید برای مدیریت درد خود تمرکز کنید.
• هر دقیقه درد خود را مدیریت کنید، زیرا بیشتر انقباضات فقط یک دقیقه طول می کشد.
• از تکنیک های تجسم استفاده کنید تا کودک شما را از راه طبیعی به تصویر بکشد.
• از حواس پرتی ها خودداری کنید، زیرا افراد زیادی در اتاق خزانه خود ندارید.
هیپنوتیزم
برای کاهش احساس درد، برخی از زنان می توانند خود هیپنوتیزم را انتخاب کنند تا بتوانند ماهیچه های خود را در طول زایمان شل کنند. این روش در طول روزهای بارداری نیاز به تمرین و آموزش فراوانی دارد.

طب سوزنی و طب فشاری

در حالی که تحقیقات زیادی در مورد اثربخشی طب سوزنی و طب فشاری انجام نشده است، پزشکان معتقدند که این تکنیک ها می توانند در نقاط خاصی برای جلوگیری از ضربه های مغزی به مغز، همراه با کمک به انتشار اندورفین های طبیعی کاهش درد در بدن باشد .
همانطور که تعداد کمی از پزشکان و ماماها در این تکنیک ها آموزش دیده اند، ممکن است نیاز به خدمات یک طب سوزنی یا متخصص طب سوزنی با گواهینامه و ماهر برای کمک به شما در طول کار داشته باشید.

چه اتفاقی می افتد پس از تحویل

تحویل طبیعی را تحویل دهید، ممکن است احساس یا احساسات زیر را تجربه کنید:

• سطح شدید خستگی، همراه با تمایل به خواب.
• لرز و یا احساس سرد پس از تحویل نیز طبیعی است.
• درد در بدن شما، از جمله درگیری در ناحیه رحم، یا درد در اطراف مهبل (واژن).
• حس فوق العاده ای در مورد چیزی که تا به حال به دست آورده اید.

علیرغم توانایی تکنولوژی و علم پزشکی در مدیریت مشکلات بهداشتی پیچیده، محیط زیست مراقبت از مادران در حال حاضر خطری برای زنان سالم و نوزادان خود دارد. برای اکثر زنان شگفت آور است که مراقبت های استاندارد زایمان بهترین شواهد علمی را نشان نمی دهد. در این ستون، روش های مراقبت از مادران مبتنی بر شواهد با تاکید بر شیوه های افزایش ایمنی برای مادر و نوزاد و آنچه زنان باردار باید بدانند تا ایمن، تولد سالم توصیف شود، مورد بحث قرار می گیرد.

بهداشت، سلامت کلی کلی و آنتی بیوتیک ها باعث کاهش شدید مرگ و میر مادران در قرن بیستم شد ( Rooks، ۱۹۹۷ ). در نیمهی آخر قرن بیستم، پیشرفتهای پزشکی باعث ایجاد ایمنی بیشتر برای زنان با خطر بالا و زنان مبتلا به بیماریهای پیش از مدرن یا عوارض جدی در حاملگی فعلی میشوند. شواهد علمی برای حمایت از این که زایمان زودهنگام به بیمارستان یا مراقبت های اولیه مادران باردار ارائه شده توسط متخصص زنان و زایمان، برای زنان سالم بدون هیچ گونه شرایط پیش از بارداری ایمن تر است ( Enkin et al.، ۲۰۰۰ ).

شواهد افزایش نشان می دهد که استفاده روزمره از تکنولوژی در هنگام زایمان و زایمان و استفاده از مداخلات معمول معمول بدون نشانه های پزشکی واضح است که باعث افزایش چشمگیر سزارین و سایر عوارض مادر و نوزاد، از جمله افزایش مرگ و میر مادران در ایالات متحده ( گور، لسلی و رومانو، ۲۰۰۷ ). هر مداخله در روش های اغلب قوی با روند زایمان و زایمان مواجه می شود و خطرات مادر و کودک را افزایش می دهد.

منبع:سلام مادر

بارداری سالم تا تولد یک کودک

سلام مادر :اگر باردار هستید و یا فکر می کنید که باردار هستید، احتمالا می دانید که برخی از توصیه های بارداری سالم در مورد مراقبت از خود را باید انجام دهید مثلا : سیگار نکشید ، استراحت کنید. در اینجا توصیه های بارداری سالم بیشتر از مصرف ویتامین ها به آنچه که با بستر زنانه انجام می شود، کمک می کند تا از رشد و توسعه سالم قبل و بعد از زایمان اطمینان حاصل شود.

نگاهی به ویتامین پیش از قاعدگی برای بارداری سالم 

حتی زمانی که هنوز سعی در تصور دارید، هوشمندانه شروع به مصرف ویتامین های قبل از تولد می کنید . طناب عصبی کودک شما، که به مغز و نخاع تبدیل می شود، در طی ماه اول بارداری پیشرفت می کند ، بنابراین مهم است که از همان ابتدا، مواد مغذی ضروری مانند اسید فولیک، کلسیم و آهن دریافت کنید.

ویتامین های پیش از قاعدگی در اکثر داروخانه ها بیش از مقررات در دسترس هستند یا می توانید آنها را از طریق پزشک به صورت تجویزی دریافت کنید. اگر مصرف آنها موجب احساس آرامش شود، سعی کنید آنها را در شب یا با یک میان وعده سبک مصرف کنید. آدامس جویدن یا مکیدن آب نبات های سخت نیز می تواند کمک کند.

آیا می توانم در بارداری ورزش کنم؟

آیا می توانم در بارداری ورزش کنم؟

ورزش فعال برای سلامت عمومی شما اهمیت دارد و می تواند به کاهش استرس کمک کند، وزن خود را کنترل کرده، گردش خون را بهبود می بخشد، حالت روحی شما را افزایش می دهد و شما بهتر می خوابید هر روز حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در سرعت متوسط، در مناطق سرد یا در داخل خانه برای جلوگیری از گرمای بیش از حد حرکت کنید.

یوگا، شنا، و پیاده روی همچنین فعالیت های بزرگی برای اکثر زنان باردار است، اما قبل از شروع هر برنامه ورزشی، ابتدا باید با پزشک خود چک کنید. هدف از تمرین ۳۰ دقیقه بیشترین روز هفته است.

– روشهایی که می خواهید از آن اجتناب کنید 
– لباس ویژه ای که می خواهی بپوشی 
– آیا شما می خواهید موسیقی گوش دهید
– آیا شما می خواهید داروهای ضد دردمصرف کنید

حتی اگر این اولین فرزند شما نباشد، حضور در کلاس زایمان به شما کمک خواهد کرد که بیشتر برای زایمان آمادگی داشته باشید. نه تنها شانس بیشتری برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد زایمان و مراقبت از نوزاد خواهید داشت ، اما شما می توانید سؤالات خاصی را مطرح کنید و نگرانی های خود را بشنوید. شما همچنین با امکانات و کارمندان آن آشنا خواهید شد.

اکنون زمان خوبی برای برداشتن تاریخ پزشکی خانواده شما است. با مشکلات مربوط به حاملگی های گذشته، با پزشک خود صحبت کنید و هر گونه وقایع خانوادگی از نقص های زایمان را گزارش دهید.

 

ورزش کگل برای بارداری سالم

ورزش کگل باعث تقویت عضلات کف لگن می شود که از مثانه، روده و رحم حمایت می کنند. به درستی انجام شده است، این تمرین ساده می تواند به شما کمک کند که زایمان خود را ساده تر کنید و بعد از بی اختیاری مشکلات را از بین ببرید. بهترین قسمت: هیچ کس نمیتواند بگوید شما آنها را انجام می دهید، بنابراین شما می توانید کجل در ماشین کار کنید، در حالی که شما در ایستگاه خود نشسته اید و یا حتی در فروشگاه های مواد غذایی ایستاده

حتی کارهای روزمره مانند تمیز کردن حمام یا تمیز کردن پس از حیوانات خانگی هنگام بارداری خطرناک می شود. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی، بلند کردن اجسام سنگین و یا در تماس با باکتری ها می تواند به شما و کودک شما آسیب برساند. بعضی چیزها (hooray!) لیست کارهای شما را برمی گردانند:

– بلند کردن سنگین 
– صعود به صخره ها یا نردبان 
– تغییر بستر زنانه (برای جلوگیری از توکسوپلاسموز، بیماری ناشی از انگل است که گربه ها می توانند حمل کنند) 
– با استفاده از مواد شیمیایی خشن 
– ایستاده برای مدت زمان طولانی، به خصوص در نزدیکی اجاق داغ

در عین حال، بدست آوردن وزن به اندازه کافی نمیتواند نوزاد را در معرض خطر ابتلا به کمبود وزن قرار دهد، علت اصلی مشکلات رشد است . اخیرا موسسه پزشکی (IOM) دستورالعمل های جدیدی را برای افزایش وزن در دوران بارداری منتشر کرد. در اینجا چیزی است که IOM توصیه می کند، بر اساس BMI زن (شاخص توده بدن) قبل از اینکه باردار با یک کودک باشد:

– کمبود وزن
– وزن طبیعی 
– اضافه وزن 
– چاقی: افزایش 
برای اطمینان از اینکه شما با نرخ سالم به دست می آورید، با پزشک خود مشورت کنید.

برای بارداری سالم کفش خوب بخرید

همانطور که گرسنگی شما رشد می کند، ممکن است پای خودتان هم بزرگ شود
. این به این دلیل است که افزایش وزن طبیعی شما از مرکز جاذبه خود خارج می شود، فشار بیشتری بر توتسی ها وارد می کند. با گذشت زمان، این فشار اضافه می تواند باعث بروز بیش از حد پروستات دردناک و یا پوسیدگی شود. شما همچنین ممکن است مایعات را حفظ کنید که می تواند پاهای شما و مچ پا را تحریک کند.

بنابراین مهم است که هنگام باردار کفش های راحت و غیر محدود را بپوشید. بسیاری از مادران باردار متوجه می شوند که حتی پس از زایمان به اندازه بزرگتر کفش نیاز دارند، بنابراین اگر نیاز دارید، قدم بزنید. اطمینان حاصل کنید که پاهای خود را چند بار در روز برای جلوگیری از خستگی و تورم پا، پاها و مچ پا نگه دارید.

بارداری سالم مطمئنا زمان برای لذت بردن است، اما شما باید مراقب باشید. اجتناب از سونا، که می تواند شما را بیش از حد گرم شود. برای حمام های گرم: به گفته انجمن بارداری آمریکا، تنها ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در نشستن در دمای بدن برای رسیدن به ۱۰۲ درجه فارنهایت-تقریبا محدود بودن آنچه که برای زنان باردار ایمن است، می باشد . همچنین، اسانس های خاصی می توانند باعث انقباض رحم شوند، به خصوص در سه ماهه اول و دوم، بنابراین با ماساژ درمانگر خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که تنها موارد ایمن مورد استفاده قرار می گیرند. همینطور برای داروهای بدون نسخه و مکمل های حاوی این داروهای گیاهی نیز استفاده می شود؛ قبل از مشاوره با متخصص زنان و مامایی خود آنها را در نظر نگیرید.

خوردن غذاهای سالم برای بارداری سالم 

خوردن غذاهای سالم برای بارداری سالم 

علاوه بر نوشیدن ۸-۱۰ عدد آب هر روز، شما باید پنج یا شش وعده غذایی متعادل با مقدار زیادی از غذاهای غنی از فولات مانند غلات غنی شده، مارچوبه، عدس، گندم، پرتقال و آب پرتقال بخورید. اسید فولیک برای توسعه مناسب لوله عصبی کودک (آن را پوشش نخاعی) حیاتی است و برای ایجاد گلبول های قرمز جدید بسیار مهم است.”

اکثر پزشکان توصیه می کنند کافئین را در حین بارداری محدود کنید، زیرا می تواند اثرات مضر روی شما و کودک داشته باشد. قندهای طبیعی در میوه ها مانند موز و سیب می تواند سطح انرژی را افزایش دهد. 
محققان دریافتند که جوانان که مادران بیشترین میزان غذا را در طی بارداری می خوردند، IQ بالاتری داشتند، به علاوه مهارت های حرکتی و ارتباطی بهتر، نسبت به کسانی که مادران ماهی را نداشتند. دانشمندان می گویند این به این دلیل است که ماهی در امگا ۳، یک ماده مغذی حیاتی برای توسعه مغز است. فقط یک گرفتن وجود دارد: برخی از انواع ماهی شامل جیوه می شود که می تواند برای نوزادان و بزرگسالان سمی باشد.برای حفظ سلامت، FDA توصیه می کند که زنان باردار بیش از ۱۲ اونس ماهی در هفته بخورند. استیک با کنسرو ماهی تن، میگو، ماهی قزل آلا بخورند.

 

پیشنهاد مقاله:نقش و اهمیت تغذیه در دوران بارداری

کرم ضد آفتاب در بارداری

بارداری باعث می شود پوست شما حساسیت بیشتری به نور خورشید داشته باشد، بنابراین بیشتر در معرض آفتاب سوختگی و چاقی قرار می گیرید، آن دسته از لکه های تیره که بعضی اوقات بر روی صورت ظاهر می شود. یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر و پوشیدن کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید . در حالی که مطالعات نشان می دهد زمان صرف شده در تختخواب های برنزه ممکن است نوزاد شما را آسیب برساند، انجمن بارداری آمریکا توصیه می کند هنگام بارداری از آنها اجتناب کنید.

منبع:http://himadar.ir/healthy-pregnancy-until-the-birth-of-a-child/